Mitt Kök Syltade Tomater

Mitt Kök Syltade Tomater. Syltade gröna tomater mitt kök recept tomater, sylt, ma. Lägg i tomater, lök, vitlök, och senapsfrön.

Färslåda i ugn AnelNevs Recept
Färslåda i ugn AnelNevs Recept from www.kokaihop.se

Ta upp och lägg i burkar. Minska sedan på värmen när du har fått en liten planta och ge dem mycket ljus! Över 60 min 7 ingredienser enkel.

När tomatskörden är rik eller priset förmånligt är det läge att göra syltade tomater!


När du tar fram dem är de dock slabbiga och passar bra att ha i grytor eller göra marmelad på. Mårtenssons kök här huserar herr och fru m, två matglada skåningar utan begränsningar i kulinarisk experimentlusta. Eller har du kommit över några vackra gröna tomater i affären?

Finhacka löken och stek den tills den blir glansig.


Dela dem och strö på saltet. Att odla tomater är inte speciellt svårt, här kommer några tips om hur jag gör när jag odlar tomater. Ta upp och lägg i burkar.

Slå av lagen här hittar du ett läckert recept på syltad lök.


About press copyright contact us creators advertise developers terms privacy policy & safety how youtube works test new features press copyright contact us creators. Koka dem i lättsaltat vatten ca 3 min. Ett synnerligen smakfullt tillbehör till rimmad torsk eller som sötsyrligt inslag på buffén.

Över 60 min 7 ingredienser enkel.


Syltade gröna tomater mitt kök recept tomater, sylt, ma. Det går utmärkt att frysa både gröna och röda tomater. De kan ätas direkt men blir godast efter några dagar/veckor.

2,75 dl 12% ättika 3 dl socker 2,75 dl vatten 2 kanelstänger 8 nejlikor 8 krossade kryddpepparkorn


Starta ugnen på 100° skölj och dela tomaterna på hälften lägg med snittytan uppåt i en ugnsfast form ringla över lite olivolja strö över lite flingsalt ställ in i ugnen låt ugnsluckan vara lite på glänt, (jag brukar stoppa in en vinkork eller ett grytunderlägg så det blir en glipa) så att fukten från tomaterna kan vädras ut Gör så här pricka tomaterna på några ställen med en stoppnål eller provsticka. Bli medlem på mitt kök helt gratis.

Belum ada Komentar untuk "Mitt Kök Syltade Tomater"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel